Tu mogymy obejrzeć dzieło ze "Zody",jedyne zachowane
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Co- ... 62774.htmldane maszyny z wikipedii
maszyna parowa 4-cylindrowa, podwójnego rozprężania, systemu Lentza typu ML8a produkcji huty "ZUT Zgoda" w Świętochłowicach na Śląsku
nr fabryczny: 2510 (maszyna aktualnie znajdująca się na statku)
rok produkcji: 1951 (maszyna aktualnie znajdująca się na statku)
projekt: zespół konstruktorski pod kierownictwem Adolfa Polaka na PG
a były też i inne,takie jak ta z ss. Olza
Załącznik:
DSCN0971.JPG [ 112.86 KiB | Przeglądany 29359 razy ]
z wiki kaj tyn silnik wylondowoł ostatecznie
Stępkę położono 28 sierpnia 1938, wodowanie przewidziane na wrzesień 1939 r. nie odbyło się z powodu wybuchu wojny. 8 września Polacy celowo dokonali wodowania blokującego pochylnię. Pierwotnie statek miał zostać zatopiony bezpośrednio po zwodowaniu, prawdopodobnie jednak zwyciężyła opinia, że pozostawienie go zablokowanego w czasie wodowania na pochylni będzie skuteczniejsze.
Zwodowany przez Niemców w maju 1941 r., po wojnie nie został zwrócony. Nie wiadomo, czy został odnaleziony. Maszyna parowa przeznaczona dla Olzy została wysłana z Huty Zgoda w Świętochłowicach dla niemieckiego statku "Westpreussen".
Przestawiono się na spalinowe,wiadomo postęp techniczny
Załącznik:
DSCN0973.JPG [ 100.32 KiB | Przeglądany 29359 razy ]
Załącznik:
DSCN0968.JPG [ 126.48 KiB | Przeglądany 29359 razy ]
Zrobiono ich coś koło 300 sztuk.Ale robiono tyż dla stoczni okrętowe maszyny sterownicze,wały główne,śrubowe etc.
I tak żech sie pomyśloł,jak padł u nos przemysł to i Zgoda musiała paść.Potym jak już ktoś coś tam u nos uruchomioł,to prziwlyk swoje maszyny i urządzenia u nos niy mioł kto tego wyrabiać.
Na razie tela,chyba żebych jeszcze coś znod.